Tuesday, November 30, 2010

HLOVATE

There's love between hate
ape aku merepek ni??

pernah kenal or dengar HLOVATE ni??
dengar mungkin pernah tapi kenal tu mustahil

Hlovate ni seorang penulis novel di Jemari Seni
tapi Hlovate start menulis dah lama sebenarnya, sebelum JS wujud lagi
sangat sikit yang orang tau pasal Hlovate ni

Antara yang aku n orang2 tau:
-nama: HLOVATE
-jantina: P
-asal: Perak and currently study kt luar negara
-mula menulis sejak tingkatan 3
-thats all

kenapa aku tulis tentang dia??
sebab dia best.....
hehe..memang betul pun

Sebelum ada Jemari Seni, aku(dan orang2 lain) baca semua karya HLOVATE ni kat dia punya blog. Dari zaman aku kat menengah rendah lagi. Bila JS publish HLOVATE punya buku aku start kumpul buku dia. Walaupun semuanya aku pernah baca tapi lagi best kalau ada koleksi sendiri. Karya dia tak macam novel2  lain macam dari Alaf21 yang agak tak senonoh tu. Cerita yang HLOVATE tulis selalunya macam cerita student Malaysia kat luar negara, cerita2 yang dekat dengan kita. Banyak elemen2 Islamik kalau nak dicompare dengan novel2 lain. Bahasa dia pun takde la baku semacam. 

kata HLOVATE,

"aku tak pandai melukis,so aku tak boleh draw n paint perasaan aku
aku tak pandai menyanyi,aku tak boleh lagukan hati aku
aku takde art n skill,maka aku takleh nak shout out buat graffiti kat mana-mana dinding
dan sebenarnye aku tak pandai pun menulis....aku tau throw out n spill je…”

~i'm not a writer,i'm a mere storyteller~





HLOVATE dah ada 7 novel,
-5 tahun 5 bulan
-Tunas
-aA+bB
-Gurindam Jiwa (Schubert's Serenade)
-Pelangi (Ked's Story)
-Versus
-Rooftop Rant
-??? akan datang this december                              

p/s:
sape2 yg suka membaca memang tak rugi beli novel2 die ni...^^      

1 comment: