Thursday, November 11, 2010

*TABUNG*

tabung=menabung

dulu waktu kecik2 memang rajin sangat menabung
nampak tabung gajah comey BSN nak
nampak tabung buah kelapa Bank Pertanian nak
tabung bangunan tabung haji pon nak
susah payah mak dengan abah bukak buku bank semata2 nak dapatkan tabung sebijik tu

tapi start sekolah menengah tabung2 tu semua duduknya dalam almari
kalau dulu buku bank tu akan update tiap2 bulan
sekarang setahun sekali nak masukkan duit pon payah
bila abah tanya, alasannya tak sempat nak menabung
banyak sangat pakai duit, abah bagi alaun cukup2 je
huh...alasan semata2...

oleh itu.cey...
mula semester ni aku dah buat azam baru
AKU NAK MENABUNG

so,dengan penuh semangat aku ke flat ikan untuk membeli sebuah tabung baru
hari demi hari aku menabung dengan beretika dan jayanya
walaupun kadang2 terpaksa korek gak tabung tu sebab nak basuh baju pakai mesin basuh

akhirnya,semester bakal berakhir
sekarang pon dalam study week yang sepatutnya aku tengah study bukannya update blog
keadaan ekonomi diri pon makin tak stabil
jadi,aku ambil kesempatan ni untuk mengira isipadu perut Cik Lady<<my tabung

with my LADY


setelah di'convert' ke wang kertas
RM35




memang berbaloi menabung ni
so adik2,apa lagi...segeralah ikut jejak langkah akak...^^
mak ngan abah mesti bangga kalau dapat tau...hehe....

2 comments:

  1. wah, bagus... jgn jadi macam saya, tabung burger tak pernah nak penuh...
    selalu korek (untuk air RO kat Koop)
    gud luck utk sem depan....

    ReplyDelete
  2. hey dude!!haha
    am juz gonna say good luck yo!!
    hope ur eeniey meniey piggy bank will be full!!kahka!!!

    ReplyDelete